دو شعر نو از سهراب سپهری+ بیوگرافی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازی آنلاین - بازی فلش - بازبازی - سرگرمی- متن های عاشقانه- و آدرس baz-bazi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 10
بازدید کل : 20388
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار مطالب

:: کل مطالب : 29
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 10
:: بازدید سال : 654
:: بازدید کلی : 20388

RSS

Powered By
loxblog.Com

ما فقط بازی و متن های جذاب و با کیفیت رو ارائه می دهیم.

دو شعر نو از سهراب سپهری+ بیوگرافی
سه شنبه 16 آبان 1396 ساعت 14:27 | بازدید : 203 | نوشته ‌شده به دست مدیر سایت | ( نظرات )

سهراب سپهری در 15 مهر ماه 1307 در شهر کاشان به دنیا آمد. پدرش اسدالله سپهری کارمند اداره پست و تلگراف بود و هنگامی که سهراب نوجوان بود پدرش از دو پا فلج شد. با این حال به هنر و ادب علاقه ای وافر داشت. نقاشی می کرد، تار می ساخت و خط خوبی هم داشت.
-----------------------------------------------------
              - صدای پای آب-

چه خیالی، چه خیالی ... می دانم

پرده ام بی جان است.

خوب می دانم،

حوض نقاشی من بی ماهی است.

بار خود را بستم،

رفتم از شهر خیالات سبک بیرون

دلم از غربت سنجاقک پر.


من به آغاز زمین نزدیکم

نبض گل ها را می گیرم

آشنا هستم با

سرنوشت تر آب، عادت سبز درخت

 نردبانی که از آن 

عشق

می رفت

 به بام ملکوت ...

اهل کاشانم ، اما

شهر من کاشان نیست

نشهر من گم شده است

نه آهنگ پر از موج صدائی

من با تاب

من با تب

خانه ای

در طرف دیگر شب ساخته ام ...

زندگی

بال و پری دارد با

وسعت مرگ

پرشی دارد اندازه ی عشق ...

زندگی چیزی نیست

که لب طاقچه ی عادت

از یاد من و تو

برود...

چه خیالی، چه خیالی ... می دانم

پرده ام بی جان است.

خوب می دانم،

حوض نقاشی من بی ماهی است.

هر کجا هستم، باشم

آسمان مال من است

پنجره، فکر، هوا، عشق، زمین مال من است

چه اهمیت دارد گاه اگر می رویند قارچ های غربت؟

Image result for ‫شعر صدای پای آب سهراب‬‎

------------------------------------------

                     - چشم ها را باید شست-

چشم ها را

باید شست

جور دیگر باید

دید ...

چتر ها را باید بست 

زیر باران باید رفت

 فکر را، خاطره را

 زیر باران باید برد ..

 زندگی

 آبتنی کردن در

 حوضچه ی «اکنون» است ....


 بد نگوییم به مهتاب


 اگر تب داریم ...

 

  کار ما نیست

 شناسایی «راز» گل ِ سرخ

 

  کار ما شاید این است

 که میان گل نیلوفر و قرن

 پی آواز حقیقت بدویم ...


 دچار یعنی عاشق

 و فکر کن که چه تنهاست

 اگر که ماهی کوچک

 دچار آبی دریای بیکران باشد ...

 خوشا به حال گیاهان

 که عاشق نورند

و دست منبسط نور

 روی شانه ی آن ها است ...

 نه

 وصل ممکن نیست

 همیشه

 فاصله ای هست.

 همیشه فاصله ای هست

 دچار باید بود

 وگرنه زمزمه ی حیرت میان دو حرف

 حرام خواهد شد

Image result for ‫شعر چشمها را باید شست سهراب‬‎




:: موضوعات مرتبط: متون , ادبی , ,
:: برچسب‌ها: بیوگرافی سهراب سپهری , زندگی نامه سهراب سپهری , سهراب سپهری , شاعران ایران , شعر صدای پای آب از سهراب , شعر نو سهراب , شعر چشم , شعر چشم ها را باید شست سهراب , شعر چه خیالی سهراب سپهری ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: